Erweiterte
Suche ›

Bourdieu, Language and the Media

Buch
85,59 € Derzeit nicht lieferbar
Dieses Produkt ist auch verfügbar als:

Kurzbeschreibung

This book engages with key theoretical and analytical issues in the field of media, communication and cultural studies. Using case studies of radio, internet, text messaging and photojournalism, it deploys Bourdieu's ideas to reveal how language in the media is implicated in broader social patterns of 'symbolic violence'.

Details
Schlagworte
Autor

Titel: Bourdieu, Language and the Media
Autoren/Herausgeber: J. Myles
Ausgabe: 1st ed. 2010

ISBN/EAN: 9781349307623

Seitenzahl: 170
Format: 21,6 x 14 cm
Produktform: Taschenbuch/Softcover
Gewicht: 0 g
Sprache: Englisch

JOHN MYLES is Senior Lecturer in Communication Studies at the University of East London, UK. He has published articles on Bourdieu's sociology and cultural studies in journals including Media, Culture and Society, Theory, Culture and Society and Sociological Review.

buchhandel.de - Newsletter
Möchten Sie sich für den Newsletter anmelden?


Bitte geben Sie eine gültige E-Mail-Adresse ein.
Lieber nicht