Erweiterte
Suche ›

Lifestyle Media and the Formation of the Self

Buch
85,59 € Derzeit nicht lieferbar
Dieses Produkt ist auch verfügbar als:

Kurzbeschreibung

Be the best you can be' urge self-help books and makeover TV shows, but what kind of self is imagined as needing a makeover and what kind of self is imagined as the happy result? Drawing on recent sociology and psychology, this book explores the function of slummy mummies, headless zombies and living autopsies to creating an idea of self.

Details
Schlagworte
Autor

Titel: Lifestyle Media and the Formation of the Self
Autoren/Herausgeber: J. Raisborough
Ausgabe: 1st ed. 2011

ISBN/EAN: 9781349318124

Seitenzahl: 185
Format: 22,9 x 15,2 cm
Produktform: Taschenbuch/Softcover
Gewicht: 0 g
Sprache: Englisch

JAYNE RAISBOROUGH Senior Lecturer in Applied Social Science at the University of Brighton, UK. Her work explores the contextual and emotional dynamics of selfhood. She co-edited Risk, Identities and the Everyday and her current work explores lifestyle TV, media representations of death and middle-class sensibilities.

buchhandel.de - Newsletter
Möchten Sie sich für den Newsletter anmelden?


Bitte geben Sie eine gültige E-Mail-Adresse ein.
Lieber nicht