Erweiterte
Suche ›
Dieses Produkt ist auch verfügbar als:

Kurzbeschreibung

Metaphor pervades discourse and may govern how we think and act. But most studies only discuss its verbal varieties. This book examines metaphors drawing on combinations of visuals, language, gestures, sound, and music. Investigated texts include advertising, political cartoons, comics, film, songs, and oral communication. Where appropriate, the influence of genre and cultural factors is thematized.

Details
Schlagworte
Autor

Titel: Multimodal Metaphor
Autoren/Herausgeber: Charles J. Forceville, Eduardo Urios-Aparisi (Hrsg.)
Aus der Reihe: Applications of Cognitive Linguistics [ACL]

ISBN/EAN: 9783110205152

Seitenzahl: 470
Produktform: Hardcover/Gebunden
Gewicht: 877 g
Sprache: Englisch

Charles J. Forceville, Universiteit van Amsterdam, The Netherlands; Eduardo Urios-Aparisi, University of Connecticut, USA.

buchhandel.de - Newsletter
Möchten Sie sich für den Newsletter anmelden?


Bitte geben Sie eine gültige E-Mail-Adresse ein.
Lieber nicht