Erweiterte
Suche ›

The Creative Capital of Cities

Interactive Knowledge Creation and the Urbanization Economies of Innovation

Wiley, J,
E-Book ( EPUB mit Adobe DRM )
In Ihrem Land nicht verfügbar
Dieses Produkt ist auch verfügbar als:

Kurzbeschreibung

This book challenges the new urban growth concepts of the creativeclass and creative industries from a critical urban theoryperspective.
* Critiques Richard Florida's popular books about cities and thecreative class
* Presents an alternative approach based on analyses of empiricalresearch data concerning the German urban system and the case studyregions, Hanover and Berlin
* Underscores that the culture industry takes a leading role inconforming with neoliberal conceptions of labor markets

Details
Schlagworte
Autor

Titel: The Creative Capital of Cities
Autoren/Herausgeber: Stefan Krätke
Aus der Reihe: Studies in Urban and Social Change
Ausgabe: 1. Auflage

ISBN/EAN: 9781444342253

Seitenzahl: 264
Produktform: E-Book
Sprache: Englisch

Stefan Krätke is Professor of Economic and Social Geography at the European University Viadrina in Frankfurt, Germany. He is the author of a wide variety of publications, in both German and English, that include The Metropolization of the European Urban System in the Era of Globalization (2007) and City of Talents? Berlin's Regional Economy, Socio-spatial Fabric and 'Worst Practice' Urban Governance (2004).

buchhandel.de - Newsletter
Möchten Sie sich für den Newsletter anmelden?


Bitte geben Sie eine gültige E-Mail-Adresse ein.
Lieber nicht